Диета за диабет тип 2

Диета за диабет тип 2

Захарен диабет тип II, е известно, че инсулин, т.е., на панкреаса произвежда инсулин болен човек (понякога дори в прекомерни количества).

Въпреки това, поради метаболитни нарушения, тялото не успява, произтичащи клетки не са в състояние да използват произведения инсулин, и без да се жизненоважно глюкоза, започнете да се чувствате енергийната криза,

Това е така, защото клетките на тъканите на тялото стават резистентни към собствената си хормона инсулин, което означава, че просто го спре «виждат» и да го блокира «достъп».

В резултат на развитието на инсулинова резистентност (нечувствителност към инсулин), когато нивото на инсулин в нивото на кръвната захар се непропорционално.

Причините за диабет от втори тип ^

Основните причини за диабет от втори тип, наречени лекари:

  • наследствен фактор
  • заболявания на панкреаса,
  • затлъстяване.

Диабет от втори тип, се нарича лекарите придобити или «Диабет затлъстелите хора», защото, по-често не е причинена от генетично предразположение (семейство диабет) и начин на живот.

Интрига на това заболяване е, че тя се проявява не веднага — според лекарите, от болести поява на първите клинични признаци, които изискват търсят медицинска помощ, средната стойност е около 8 години.

В резултат на това лице оказва на лекар твърде късно, когато панкреаса е загубил способността си да произвеждат инсулин напълно.

Основните оплаквания на пациенти с това е:

  • жажда,
  • постоянен глад,
  • отслабване
  • слабост,
  • чести и изобилие (до 8-9 литра на ден) уриниране.

В ранните стадии на болестта диабет диагностициран тип 2 е трудно — това е направено само чрез лабораторни изследвания, както и редовно кръвната захар не надвишава установената норма. За диагностика на кривата на кръвната захар за определяне на глюкоза натоварване или захароза. Ако заредите определено високо покачване на захарта — това показва латентна форма на диабет, или preddiabet.

Следователно, вие трябва да знаете най-ранните типичните симптоми на диабет тип II, които трябва да се обърне внимание, за да диагностицират заболяването в самото начало. Те включват:

  • сухота в устата или лепкава слюнка,
  • прекалено суха кожа,
  • развитие на катаракта и замъглено зрение,
  • сърбеж вид (включително вагината)
  • лезии пустулозен кожата (циреи, антракс, атопичен дерматит)
  • повишена сънливост,
  • умора,
  • необичайно бързо прогресиране на зъбен кариес.

Освен това, развитието на болестта може да показва скованост и спазми на долните крайници, загуба на коса по краката, увеличен растеж на окосмяване по лицето, по-бавно, отколкото преди, зарастване на рани, появата на малки жълти образувания по тялото и възпаление на препуциума при мъжете (поради често уриниране ).

Основният фактор преципитиращия в развитието на диабет лекарите нарича ynsulynonezavysymoho наднорменото тегло и затлъстяването, и пълен с хора, тъй като тя попада в един порочен кръг:

  • Фактът, че мастната тъкан инсулин че е това, което е по-лесно инсулин.
  • Излишният инсулин е, от своя страна, допринася за по-нататъшното натрупване на мазнини.
  • Освобождаването на големи дози инсулин причинява силна глад и лицето започва да яде повече, което води до увеличаване на теглото, увеличаване на резистентност към инсулин и панкреаса постепенно претоварен унищожени.

За да се избегне подобен сценарий, трябва да се намали количеството на инсулин с нормална тъкан (мазнини). Тъй като загубата на тегло е основният средство за диабет тип 2 и единственият начин да се избегнат тежки усложнения на заболяване като увреждане на бъбреците, диабетна стъпалото, загуба на зрение и болест на сърцето и кръвоносните съдове.

Диета за диабет тип 2 ^

Диета за диабет тип 2, без преувеличение, е необходимост, защото поради диета, може не само да се нормализира теглото си, но се избегнат опасни усложнения.

Според лекарите, стриктното спазване на диетата (LIFE), диабет тип 2, могат да бъдат успешно лекувани без медикаменти.

Добре подготвени диета води непременно до подобряване на болестта — постепенно да се увеличи чувствителността на клетките и тъканите, за да им собствен инсулин, подобрява липидната и въглехидратната обмяна.

Основни принципи на хранене при диабет тип 2

  • Те трябва да организират фракционна и чести (най-малко 5-6 пъти на ден) диета, и трябва да се погрижи за това, че на калории и въглехидрати, равномерно разпределени на всяко хранене.
  • Препоръчителна дневна изискване за храна, за да споделят, както следва: закуска, обяд и вечеря на първия — 25%, втора закуска — 15%, и обяд втората вечеря — 5%.

Тази диета ще осигури най-доброто усвояване на хранителните вещества, съдържащи се в храните, а също така, е много важно, ще предотврати hipoklikemii развитие — изключително опасно състояние, когато пациентът пада нивото на кръвната захар.

Ако сте човек, hipoklikemii следните предупредителни знаци:

  • развива внезапна слабост,
  • повишено изпотяване
  • чувствате непоносима глад,
  • треперене на ръцете и краката,
  • замаяни,
  • възможни немотивирани действия.

Това условие е особено опасно, защото, докато неосигуряване на незабавна помощ, възможни гърчове, загуба на съзнание и развитие на хипогликемична кома.

За да се предотврати фатални усложнения, спешно трябва да даде на пациента несмилаеми въглехидрати, които бързо повишават кръвната глюкоза (в рамките на 3-5 минути) — това е болен от диабет винаги трябва да носят няколко бучки захар или плодов сок.

Това е особено необходимо, ако трябва да се упражнява, което също може да доведе до рязък спад на глюкозата в кръвта, до хипогликемична кома. В напреднала възраст и старческа възраст състояние на хипогликемия най-опасно, защото и постът драстично увеличава вероятността от инфаркт и инсулт.

Индивидуална изчисляване на дневния прием на калории трябва да се вземе предвид теглото и физическа активност. Идеалното тегло за хора се изчислява с помощта на формулата (дължина — 100) — 10%; идеални жени тегло (ръст -100) — 15%.

  • Хората с идеална тегло се нуждаят от 25 калории на ден за всеки килограм над нормата 10% по-ниска калорична нужда 20 калории,
  • затлъстяването и наднорменото тегло до 50% — 17 ккал достатъчно,
  • затлъстяване 3-4 градуса и излишната телесна маса над 50% от приема на калории не трябва да надвишава 15 ккал на килограм.

В зависимост от работата и физическата активност изчислява дневно увеличение на калории, както следва:

  • с лек физически труд върху 1/3,
  • при умерена работа — за,
  • когато тежката физическа работа — 60%
  • с много тежка физическа работа — два пъти.

Осигуряването на организма протеини, въглехидрати, витамини, мазнини и минерали трябва да бъде във физиологично подходящи количества за тялото:

  • (1 протеини — 1,5 гр, мазнини 0,75 — 1,5 грама, въглехидрати 4,5 — 5 грама на килограм телесно тегло).
  • За калории протеин трябва да отнеме около 20% от общите калории, въглехидрати — 50-60% мазнини — около 30% от дневния калориен.

Необходимо е да се елиминира напълно или да ограничат максималната хранителна рафинирани въглехидрати (сладки, сладкиши, безалкохолни напитки, алкохол). Освен това, необходимостта от намаляване на потреблението на холестерол и животински мазнини — около 2/3 от дневната им стойност трябва да падне върху растителни масла (зехтин, слънчоглед, царевица).

Правилното изчисляване на необходимото количество въглехидрати е ключът към диетата при диабет, тъй като въглехидратите са най-важният източник на храна и енергия за клетките. За да се улесни преброяване въглехидрати в международната храненето въвежда концепцията за «хляб единица» (CE), която ви позволява бързо да се движите въглехидратната стойността на продукта.

За всеки пациент с диабет индивидуална ден норма CE лекар трябва да се изчислява като се вземат предвид:

  • телесно тегло
  • упражнения,
  • тежестта на заболяването,
  • странични ефекти,
  • вземат лекарства (8 до 22 CW).

Таблицата по-долу показва продуктите, които съдържат един от зърнени култури единица да им помогне да намерят равностойни заместители на въглехидратите на различни продукти и осъществяване на разнообразни и богато меню.

Таблица номер на продукт, съдържащ 1 CE

Молох. Продукти кефир, сметана, мляко — 200 мл Диня — 270 гр
бял хляб — двадесет грама оранжево — 150гр
черен хляб — двадесет и пет грама банан, сливи, грозде — седемдесетгр
бисквити, суши — петнайсетграма слива, череша, круша, ябълка — 90гр
Pasta, рога, юфка — 15гр пъпеш — 100 гр
царевица — 100 гр смокини — 80гр
грис, брашно, елда, царевица. Люспи — 15 грам Strawberry — 160грама
ориз, просо, овесена каша, ечемик — 15 грам праскова, цариградско грозде — 120грама
Cheerios — 15грама Mandarin, Малина — 150грама
пържени картофи — 35гр кайсии, киви, манго — 110гр
картофено пюре — 75 гр боровинки, боровинки, къпини — 140грама
варени картофи — 65 грама касис, ананас, дюля — 140грама
картофен чипс — 25 гр грейпфрут, нар — 170гр
варя бира — 250 мл сладолед — 60гр
захар — десет грама

В смесени продукти (палачинки, кнедли, кюфтета, сирене торти) номер CE трябва да се изчисляват въз основа на състава и количеството на входните компоненти. Вместо захар в готвенето можете да използвате ксилитол, сорбитол или фруктоза (дневна ставка — не повече от 40 грама на ден). Но тъй като те са висококалорични, те не се препоръчва при пациенти с наднормено тегло, с прекомерното тегло са по-добри подсладители.

Що се отнася до употребата на алкохол, диабетиците трябва да бъдат много внимателни и разумно, тъй панкреаса е изключително чувствителен към алкохол и алкохол предпазва черния дроб от излишък от захар. Ако използвате 200 — г силна ниво 300 питие захар рязко се повишава след 30 минути и 3-4 часа като рязко пада.

Алкохолът е много опасна хипогликемия, която се развива веднага, но често се случва по време на сън, което води до смърт. Защото диабетици са забранени шампанско и вино със съдържание на захар над 5%. Може би използвате само сухи вина и сухо шампанско (200 мл) и бира (300 мл).

Препоръчваме ви да прочетете статията Диета за холелитиаза.

Диета рецепти диабет от втори тип ^

И накрая, ние се отбележи, че независимо от факта, че диетата при диабет като първа и втора видове трябва да следва, за живота, не се отчайвайте. С творчески подход към изготвянето на менюта, вашата диета може да бъде полезна, вкусна и разнообразна. Като доказателство за това даде някои рецепти за диетични храни.

Диетичните супа

  • Измийте и нарежете зелето (80 грама), цвекло (80 г) и картофи (120 гр), нарязани на кубчета, моркови (15 г) и целина (20 г) кръгове.
  • Приготвени зеленчуци ниски в зеленчуков бульон (350 мл) и 150 минути варете на умерен огън.
  • Лук (20 г) passeruyte в масло (20 г), след това се добавят към него нарязани белени домати (45гр) и запържете леко в продължение на 10 минути.
  • Сложете супата в доматено пюре, брашно с пържени, пържен лук, сол и оставете да къкри още 5 минути.
  • Преди да сервирате, добавете сметаната и ситно нарязан копър и целина.

Диетичните хеш

  • За необходима подготовка — 1 твърдо сварено яйце, на 120 грама постно варено говеждо месо, 50 гр картофи, 50грама моркови, 100 г пресни краставици, 40 г майонеза или заквасена сметана, 0.5 литра на хляб квас, 2 г сол.
  • Нарежете месо, яйца и зеленчуци на кубчета, добавете лук, билки, сол и се изсипва квас.
  • Преди да сервирате, добавете заквасена сметана или майонеза.

Зеленчукови бухти

  • Настържете настъргани обелени картофи (100 г), добавете настърган сурови моркови (50 грама), яйчен жълтък (1/2), 15 мл мляко, 10 г брашно, белтъците на сняг (1/2).
  • Mix, сол зададени палачинки и се пече във фурната (предварително загрята до 120-150 ° C) за печене лист, намазана с олио.
  • Преди употреба, добавете сметаната и магданоз.

Сирене торта с плодове и ядки

  • Разтрийте през сито 400 г сирене, добавете 2 разбити яйца, 90 гр брашно, трици 90гр, 90 грама на ксилитол, 3 грама натрий, 90 грама на нарязани орехи, 02 грама лимонена киселина, сол на вкус.
  • Разбъркайте добре, сложете във формата (набрашнена), гарнирани с резени от плодове на върха и се пече в предварително загрята (200-220 ° С) фурна, докато се направи.
Реклама

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s